Data: cz. I: 18-19.03.2021,
cz. II: 20-21.03.2021
Miejsce: Gdańsk
Prowadzący: Lek. dent. Jacek Głębocki
Cena: 9800 zł
Program szkolenia
Część I - 18-19.03.2021
DZIEŃ I
Część praktyczna (Grupa I)
Zajęcia na sali zabiegowej
Część teoretyczna (obie grupy)
1. Relacja Centralna. occlusion-confusion – komu wierzyć
2. Użycie deprogramatora
- wskazania – przeciwwskazania – dopasowanie – wskazówki praktyczne
- możliwe problemy i jak je rozwiązać
3. Zestawienie modeli gipsowych w CR, co z tego wynika?
4. Nowa Stomatologia – ocena ryzyka w czterech kategoriach
5. Układ narządu żucia.
- jak to działa? – co mówi nauka? – co widzą praktycy?
6. Koperta funkcjonalna – pojęcie, rodzaje
7. Jak myśleć o funkcji – schemat
8. Zdjęcia fotograficzne – zbieranie dowodów
Przerwa kawowa/lunch
9. Perfekcyjny wywiad – podejrzenie
10. Stany funkcjonalne – fakty i mity
- akceptowalna funkcja – czy ma związek z wyglądem
- zawężony model przywodzenia – dlaczego pacjent ściera przednie zęby po leczeniu ortodontycznym
- dysfunkcja – szukanie wygody czy bruksizm
- parafunkcja – szyna która mówi.
11. Starcie zębów – czy pacjent wymaga leczenia?
12. Adaptacja
13. Pacjent i plan leczenia – droga do akceptacji
14. Najważniejsza specjalność w stomatologii
15. Skuteczna terapia – szablon 3* P
16. Przypadki własne – etap diagnozy i planowania
17. Komunikacja z pacjentem kluczem do podjęcia decyzji o leczeniu
kompleksowym – krótki film
Obiadokolacja
DZIEŃ II
Część praktyczna (Grupa II)
Zajęcia na sali zabiegowej
Część praktyczna (obie grupy)
1. Rejestracja z użyciem DFA
2. Rejestracja CR przy pomocy deprogramatora
3. Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem – przesłuchanie
4. Wykonanie kompletu zdjęć FOTO – zbieranie dowodów
5. Diagnoza i planowanie leczenia uwzględniające obniżenie ryzyka funkcjonalnego w oparciu o wywiad, zdjęcia FOTO, zdjęcia OPG oraz analizę modeli po deprogramacji
6. Podsumowanie, rozdanie certyfikatów
Obiadokolacja
Część II - 20-21.03.2021
DZIEŃ I
Część teoretyczno-praktyczna
1. Adaptacja, czyli życie. Jak rozumieć słowa profesora Slaviczka
w kontekście okluzji? Z jakiego powodu pacjent narażony jest na ryzyko?
Z powodu „utraty prowadzenia kłowego”? „Utraty prowadzenia przedniego”?
A może z powodu „niebycia w CR”. Wszystkie odpowiedzi są błędne
2. Dlaczego żadne zdjęcie na świecie nie powie nam jak funkcjonuje pacjent?
3. Świat nas nie docenia myśląc, że nam chodzi o CR. Nam chodzi o MIP
Pozycja CR – tak idealna do terapii, tak bezwartościowa do diagnozy
4. Wzorce żucia – krowa, szczur, człowiek
5. Ćwiczenia praktyczne – wzorce żucia
Przerwa kawowa/lunch
6. Badanie – ZAWSZE – zakres ruchu, palpacja mięśni, badanie SSŻ
Dwuminutowy protokół
7. Ćwiczenia praktyczne – badanie. 2 | Strona
8. TMD – definicja, leczenie
9. Jeszcze o CR. Dobór techniki odpowiedzią na wymogi zdrowia
i komfortu pacjenta. Przegląd technik: manipulacja, deprogramator,
leaf gauge, szyna, Lucia Jig. Wskazania, przeciwwskazania, wady, zalety
Obiadokolacja
DZIEŃ II
Część teoretyczno-praktyczna (ciąg dalszy)
10. Leaf Gauge krok po kroku – protokół postępowania.
11. Deprogramator – rozwiązywanie problemów klinicznych
12. Opinia diagnostyczna – krok po kroku do perfekcji. Ślad: półka na
siekaczach szczęki. Objaw: ruchomość siekaczy szczęki przy normalnym
podparciu kostnym, czyli traumatyzm okluzyjny pierwotny. Diagnoza:
aktywny dzisiaj zawężony model żucia. Prognoza: umiarkowana/słaba
Terapia – trzy „P” – tylko tyle i aż tyle
13. Ćwiczenia praktyczne – opinia diagnostyczna
14. Precyzyjny MIP – ekwilibracja na deprogramatorze Koisa krok po kroku
– protokół postępowania
15. Ćwiczenia praktyczne – ewkilibracja próbna w artykulatorze
Ekwilibracja addycyjna
Przerwa kawowa/lunch
16. Pathway – prosta rzecz, która zmienia WSZYSTKO. Pacjent nie musi
ścierać zębów przeciwstawnych po montażu protetyki z przodu. Pacjent
może zdjąć retainer po leczeniu ortodontycznym
17. Tysiąc problemów – jedna szyna. Wykonanie laboratoryjne, oddanie,
instrukcje dla pacjenta – protokoły
18. Kryteria estetyczne w planowaniu leczenia – od czego zacząć,
na czym skończyć
19. Ćwiczenia praktyczne – planowanie estetyki
20. Analiza przypadków przed i po leczeniu
Rozdanie certyfikatów, Obiadokolacja